Pages

Tuesday, April 20, 2010

PeDomEteR..JusT GoT FroM LelOnG.Com

Salam,

Entry hari ini adalah pasal pedometer yang 3 minggu lepas saya sajer2 jek main bid kat lelong.com tak sangka pulak boleh menang dan kira ni terpaksa tapi rela kena beli barangan pedometer yang saya pon tak tau per....tak per la baru sepuluh hinggit....emmmm kalo tak dapat pon kira sedekah jek la...wa...kalo makan dapat gak kfc 2 ketul ayam....

Today i just got my goods from lelong.com i win a bid with price rm9.99 .. and i need to go to Post Office Bangi claim my goods there..i was surprised because my expectation on my good is not like that! little tiny thing like this...Dapat jek terus godeh-godeh...then simpan dalam handbag...(kecewa sebab dapat barnag yang kecik =( )

It about 11.00 p.m baru teringat tentang pedometer yang dapat tadi...jadi dengan tidak sabarnya tgk macam maner benda ni berfungsi..then bermula sesi berjogging di dalam bilik...wahhh baru sedar rupanya alat ni ada bacaan calori yang kita da bakar...km jarak kita berjalan dan mile tah tak tau plak mile ni untuk apa..mungkin melibatkan jarak gak la kot ( hehehe tak abis xplore =P )

jadi marilah kita cuba kebagusan pedometer ni yang saya bid dari lelong ni...
saya start berjogging di dalam bilik lebih kurang 11.25 pm malam tau...hehehe suka jek jogging malam2 buta mcm ni...huhuh ok teruskan cerita nya jadi saya pon berjogging dengan kadar yang sederhana..step by step... 5 minit berlalu....

zzzzaaaaaaazzzzzzz......ni flaashh konon da 5 minit berlalu...

wahh....tetiba macam kagum..bukan macam tapi memang kagum la...alat pedometer ni dapat detect berapa saya da jalan....teruskan lagi perjalanan ku berjogging di dalam bilik ( bukan jogging keliling bilik tapi jogging setempat jek)....

ini lah pedometer yang saya beli dari lelong.com..
sebenarnya sajer jek gatal tangan main tekan nak bid sesuka hati

zaaaazzzzzzzzzzzzzzzzzz......11.45 p.m...

masih malam lagi wah saya da berjogging selama 20 minit..aktiviti yang sungguh sihat( hehehe bangga dengan diri sendiri)

ini lah hasilnya tgk tu selama 20 minit saya dapat berjogging sejauh 2.543 kilometer...wahhh cam tak percaya jek...






hehehe tak sia-sia juga pedometer kepada diri saya ni...hhuhuhu rasa puas...

Esok mungkin nak berjogging lagi dengan semangat nya...yah...ciayok!! harap2 jangan la hangat2 taik burung... ( ni akak aku selalu cakap... kenapa taik burung taik burung lagi kecik maka lagi sikit la hangat nya)



5 comments:

Tafseeradiome said...

ish teringin sangat nak beli pedometer.huhu kena cari.dari tahun lps kata nak beli.tp,carinya tak

Nurul said...

wah mau juga ni.. boleh bantu menguruskan badan ni..!

~Azza~ said...

emmm cuba tgk kat lelong.com kot2 ader ker...murah jek rm9.99...sangt membantu..coz kita tak la syok sendiri jogging..at least ada target ari ni nak jogging bapa jauh...nanti kalo i rajin tgk kat lelong i will inform u alls k....

Cik YuYu said...

Hai..
Have a look n buy this pedometer or step counter with 5 difference function..
only rm 65 postage included
nice to see and nice to use it..
https://www.facebook.com/profile.php?id=100004185375695&sk=photos&collection_token=100004185375695%3A2305272732%3A69&set=a.311516085664568.1073741828.100004185375695&type=1

AYuNG said...

jalan2 carik pedometer sini..

=)

Post a Comment